SKUP

Skup prosjektet

Prosjektet skal munne ut i en forestilling til sommeren, der foresatte inviteres. Fokuset i prosjektet er samarbeid mellom alle elevene i det nye skolebygget og omfatter elevene i 3. og 4 . klasse samt spesialgruppen på Kringsjå skole og alle eleven på Elverhøy skole.

Samspill og samarbeid gjennom kreative aktiveteter skal bidra til at elevene blir kjent på tvers av skolene og i støre grad kan samarbeide med herandre. Tema for prosjektet er SNURREBASSER og tar utgangspunkt i kunsten som skolene ble tildelt i forbindelse med nybygget.

SKUP står for skoleutvikling i den kulturelle skolesekken. Ved å å tildele midler, ønsker man å utfordre skolene til å bruke kunst og kultur som basis for skoleutvikling og gjennom dette stimulere til at dette blir en del av skolens ordinære virksomhet.

Flere kunstnere vil bli involvert i SKUP prosjektet. En av dem er Venke Sortland som allerede har vært på besøk på skolen og hilst på alle elevene som er med i prosjektet. Bildet over viser en av aktivietene som hun ledet.

Prosjektgruppen som består av representanter fra Elverhøy og Kringså skoler er allerede i gang med planleggingen og vil sammen med Venke og de andre kunstnerne sørge for en god prosess med mye læring.

Vi gleder oss!