Foreldremøte

kurs for fresatte nov.2017

Elverhøy er i gang med å bruke den nye skoleplatformen. I skolens egen plan for bruk av skoleplattform Oslo er itslearning et av satsningsområdene. Sammen med Sagene data og i samarbeid med Ullevålsveien skole, arbeider skolen med å ta itslearning i bruk. Dette åpner for nye muligheter i samarbeidet med foresatte. Opplæring av foresatte i itslearning er en del av arbeidet. Med god hjelp av Sagene data fikk foreldrene en innføring i hvordan skolen vil bruke skoleplattformen og hvilke ressurser som er tilgjengelige for foresatte.

Neste punkt  på møtet  var en gjennomgang av kapittel 9A i opplæringsloven og alles ansvar for et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Rektor informerte om nye bestemmelser i Opplæringsloven;  skolens ansvar, skjerpet aktivitetsplikt, hva de foresatte kan gjøre, ny klageordning og Elverhøy skoles egne aktiviteter rundt kapittel 9A.